Ekstranetas | Virtuali mokymosi aplinka

2017-2018 m. naujienos ir įvykiai

Mokomoji pažintinė ekskursija

2018 06 08

2018 m. birželio 7d. SAP16/1 ir SAP17 grupių apdailininko (statybininko) specialybės mokiniai lankėsi Naisių gyvenvietėje. Netradicinės pamokos tema – „Susipažinimas su netradicine, išskirtine Lietuvos kaimo kultūra ir tradicijomis”.
Ekskursiją pradėjome Naisių žemės istorijos muziejuje, kuriame yra keturios ekspozicijų salės: Gendvilo, Naisių vasaros teatro ir Naisių vasaros serialo, Naisių žemės istorijos, Naisių žemės muziejų ir renginių.
Kaip pasakojo gidė, vienintelis Lietuvoje Baltų dievų muziejus prasideda gyvenvietės centre. Muziejų sudaro Saulės ir Ugnies aikštės, Alkos kalnas ir daugiau nei penkiasdešimt ąžuolinių pagoniškąsias senovės lietuvių dievybes įkūnijančių skulptūrų – Ragana, Saulė, Aušrinė, Mėnulis, Aitvaras, Laumpatis, Aušvietis, Gabaujis, Javinė, Žemyna, Laumė, Ežerinis, Bangputys, Veliona ir kiti. Visus juos išvydome keliaudami pažintiniu Baltų dievų taku. Pasivaikščiojome ir Baltų arenos šlaitais. Ekskursijos metu apžiūrėjome pirmąjį šalyje Inkilų muziejų po atviru dangumi. Jo ekspozicijoje pristatoma per šimtas įvairių inkilų. Čia galima aptikti net beržo tošies inkilėlį, skirtą boružėms. Alkos kalne apžiūrėjome akmenų kompoziciją, kurios viduryje – energetinis centras, apsuptas galingųjų baltų dievų – Perkūno ir kitų skulptūromis. Nepamiršome aplankyti ir Triušių salos.
Apžiūrėjome buvusios dvaro sodybos išlikusius pastatus, kurie pamūryti iš lauko akmenų ir dekoruoti skaldele. Dabar čia įkurtas Šiaulių krašto literatūros muziejus, kur filmuotas garsusis serialas „Naisių vasara“.
Aplankėme žemaitukų žirgyną. Mokiniai turėjo galimybę patikrinti savo žinias, spręsdami kryžiažodį apie senovės baltų dievybes. Pamatę, kaip Naisių kaimo žmonės gražiai tvarkosi, puoselėja senąsias lietuvių tradicijas, apimti geros nuotaikos grįžome namo.